Frustration

Som jag tidigare har nämnt är det dags för tenta på fredag igen och jag har världens ångest...
Med feber och förkylning är det mindre lätt att orka plugga under särskilt långa stunder och jag vill verkligen få bra resultat på detta prov.. Man blir så frustrerad!
Igår kändes det som att vissa småbitar föll på plats men idag så blev det pannkaka igen...
Nu sitter jag med filten runt mig och med en varm kopp te i handen och fryser... Jag hoppas verkligen att febern i alla fall har försvunnit tills på fredag.. Hur ska det annars gå på tentan?
Jag vet att jag ibland har lite för höga krav på mig men nu handlar det om att hålla uppe standarden från tidigare fysik-tentor... det är i normala fall inget högt krav..
Nu har jag två dagar till på mig och nu gäller det att detta fastnar.. känns som att jag har koll på grunderna men sen ska man klura ut hur man ska kombinera alla möjliga formler i en uppgift.. Kaströrelse med elektroner i ett elektriskt fält t.ex., någon som vill byta?

Eller denna uppgift som fanns på vår övningstenta;
En austronat befinner sig någonstans mellan månen och jorden. Hur högt över jordytan befinner sig austronaten om gravitationskrafterna tar ut varandra?

Lös den ni =) Den ger 1 poäng, haha!

Nu återgår jag till min filt och kollar lite på bygglov =)

Kommentarer
Postat av: Sanne

Krya på dig min kära vän! Jag håller tummarna hårt för att du skall fixa den!!! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback