Upprörd

Kom precis hem ifrån skolan men på vägen gick jag inom ICA för att handla lite..
På ICA möter jag en skum kille i Munkjacka med luvan uppe... Och senare ser jag honom vid godiset där han först stoppar något i fickan och sedan en HEL LÅDA med Marabou Chokladkakor 200g innanför tröjan?!?!
Vad tänker man på när man stoppar en hel låda innanför tröjan? Det är ju inte så att det inte syns..
När jag ser detta gör jag en snabb konsekvensanalys och konstaterar att jag inte vågar konfontrera honom..
Värre för mig att få en blåtira än för ICA att förlora lite choklad....
Men försöker leta upp en ur personalen men ingen i närheten, ser då att han stoppas av en ur personalen när han försöker ta sig genom kassan MEN han sliter sig och springer ut...
Det är säkert sådant som händer var dag här i denna kriminella stad... är det inte folk som blir skjutna så händer annat... =S

Men när jag sedan vandrade vidare hem kom jag på en sak.
Varför har inte alla affärer (av alla slag) rån- eller snatteri-knappar i kassan? Så att alla dörrar låses och då får man ju fast tjuven =) för troligen hinner han/hon inte ut så snabbt! Sen tut-tut-bil =)
Jag menar det finns ju statistik ang att det ofta börjar med snatteri eller liknande och sedan fortsätter det med värre brott... så kan man "rädda" någon så är det ju bara plus..

Nej nu ska jag äta min mat som jag har betalat för =)

Kommentarer
Postat av: Sanne

När jag Praoade på HM på gymnasiet sa de att man bara skulle ge tjuven kassan och komma i håg hur han eller hon såg ut för att man inte skulle komma till skada själv... man vet ju aldrig vad det är för Psykon ute... du verkar ha stött på ett par st de senaste dagarna, finland och tjuven!! ;)

2009-05-01 @ 16:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback